P1010984

11.08.2020 08:16

I OB oplever vi stor opbakning blandt sponsorer, der ønsker at være med i netværket og på lægterne, når den nye sæson skydes i gang til september.

En række sponsorer har i sommerpausen forlænget deres aftale og engagement i klubben, og blandt dem finder man den tidligere OB-spiller, Carsten Margaard, der i dag driver Dansk Skiltecenter.

- For os står OB for tradition, samvær og netværk, og derfor er vi stolte af at kunne tegne endnu et partnersponsorat med OB. Vi er en stribet virksomhed, som gennem de sidste 25 år har støttet byens klub og stolthed i medgang og i modgang. Det stærke netværk er vigtigt for os, og det fungerer som en vigtig forretningsplatform for Dansk Skiltecenter, da det indeholder store, potentielle kunder. Derudover er vi meget glade for samarbejdet med klubben og deres ansatte, siger Carsten Margaard, indehaver af Dansk Skiltecenter.

Blandt OB’s sponsorer findes både samarbejdspartnere, der oplever optakten til hver kamp i loungen på Albani Tribunen, mens andre sponsorer foretrækker at opleve en anden stemning i Club Davidsen Erhverv-området mellem Barfoed Group Tribunen og Richard Møller Nielsen Tribunen. En af dem er Alan Plehn Holm fra Fyens Smedejerns Trapper:

- Jeg har mange samarbejdspartnere fordelt over hele landet, og så kommer de tit på besøg. Sidst havde jeg eksempelvis en stor kunde fra Færøerne med, vis søn var til prøvetræning i Midtjylland. Indimellem kan jeg også bruge sponsoratet til at have medarbejdere med på stadion for at lave noget socialt og lidt hygge på arbejdet. Vi mødes på en anden måde, end vi gør i dagligdagen, og på den måde får vi opbygget nogle relationer, så det ikke nødvendigvis kun er tørre tal, vi snakker om. Mine gæster skal vide, at de kommer til en hyggelig sammenkomst, og at de ikke er på vej på arbejde, siger Alan Plehn Holm, Direktør hos Fyens Smedejerns Trapper og tilføjer:

- Jeg er kommet på stadion, siden jeg var otte år, og jeg har nu fulgt klubben i 43 år, så det er svært at stoppe. OB er flagskibet på Fyn, og dem der interesserer sig for fodbold ved, hvem OB er. Klubben brander Odense, og jeg mener også, den gør noget godt for Fyn.

Alle samarbejdspartnerne er enige om, at man skaber forretning gennem OB, og så er det kun dejligt, at det sker gennem ens egen passion.

- Jeg går op i fodbold med liv og sjæl, jeg har altid klubben i hjertet, og jeg kan godt lide at komme på stadion weekend efter weekend. Derfor har jeg også fulgt dem på udebane flere gange. Når spillerne kommer forbi butikken for at kigge på møbler, får vi derfor både en faglig møbelsnak og en faglig fodboldsnak, siger Brian Pedersen fra Ingvard Christensen og tilføjer:

- Hvis man skal være sponsor i OB, skal man lide at kunne tale med mennesker, og hvis man samtidigt kan lide fodbold, så er det rigtig godt. Men man er nødt til at bruge netværket og sætte sig selv i spil og ikke bare læne sig tilbage. Det kræver hårdt arbejde, og ting kommer ikke af sig selv, men når man kæmper for det, er netværket guld værd. Derfor anbefaler jeg tit andre at komme med i netværket – bare ikke når jeg snakker med mine konkurrenter, slutter Brian Pedersen med et grin.