Strategi2026 - Grafik

27.05.2021 07:04

Vi kan i dag præsentere OB´s fremtidige strategi, der beskriver mål og retningslinjer for udviklingen af klubben i de kommende fem år.

Igennem det sidste lange stykke tid er der arbejdet hårdt og intenst for, at vi i dag kan præsentere en ny strategi for klubben.

- Vi har længe set frem til denne dag, hvor vi kan præsentere vores bud på, hvordan vi vil udvikle OB i fremtiden. Klubbens ejerskab, bestyrelse og sportslige ledelse har alle været dybt engageret i udarbejdelsen af denne strategi, og det er derfor med stor stolthed, vi nu kan løfte sløret, siger bestyrelsesformand i Odense Sport & Event, Niels Thorborg.

OB skal være noget, som odenseanere og fynboer er stolte af - et fællesskab der handler om meget mere end tre point. Derfor er vores målsætning, at OB skal være en bæredygtig klub, som er en fast del af Mesterskabsspillet og med en tydelig stribet tråd fra Akademiet til førsteholdet.

- Når vi har benchmarket os med vores konkurrenter, er det tydeligt, at vi gennem de sidste fem år har underpræsteret i forhold til vores budget og målsætning. Vi har ikke været dygtige nok, men gennem den nye strategi skal vi forbedre os på flere parametre, så vi skaber et OB, der er bedre i morgen, end det var i går, siger Niels Thorborg og peger på tre væsentlige indsatsområder:

- Vi skal have en mere tydelig og ensartet spillestil mellem førsteholdet og Akademiet, så spillerne har en tryg ramme at fungere i. Spillestilen skal være fremadrettet, dynamisk og målsøgende, og der er udarbejdet retningslinjer for, hvordan det i OB-regi skal trænes og eksekveres. Ligeledes er det klart, at vi har haft en grundig snak med vores kommende cheftræner, Andreas Alm, om, hvordan han har tænkt sig at tilføre sit personlige præg på denne spillestil.

- Vi ønsker at få både vores unge og vores mere erfarne spillere til at kunne levere på højest mulige niveau i så mange kampe som muligt, og derfor har vi besluttet at investere mere uden for banen. Ved at opgradere staben omkring spillerne antalsmæssigt, bliver der flere ressourcer til at udvikle både holdmæssige og individuelle færdigheder.

- Når vi bliver fastere i kødet på spillestilen og får flere ressourcer i staben, mener vi, at der er grundlag for at styrke vores indsats omkring køb og salg af spillere, så vi bliver bedre købmænd til gavn for både pointhøst og økonomi. Disse tiltag skal resultere i bedre resultater, mere seværdig fodbold og samtidigt skabe mere stolthed og begejstring omkring klubben, siger Niels Thorborg.

Vi skal fortsætte den positive udvikling

Selvom resultaterne på banen ikke altid har været som ønsket, er der stadig rigtig mange områder, som fungerer godt i klubben; Vi har skabt Fyns bedste sponsornetværk, før Covid-19 havde vi den største tilskuerfremgang i 3F Superligaen, mens Akademiet sidste sæson sikrede sig danmarksmesterskabet i U19 Ligaen.

- Med den nye strategi som rettesnor skal vi fortsætte den positive udvikling, styrke fællesskabet og gøre Nature Energy Park til fynboernes foretrukne, sociale samlingspunkt. Samtidigt skal vi øge vores attraktivitet overfor sponsorer både lokalt og nationalt, siger Enrico Augustinus, administrerende direktør i Odense Sport & Event.

Du kan se hele præsentationen her.