P7142312

13.09.2019 06:58

OB har indgået et innovativt samarbejde med KMD, hvor IT-virksomheden skal hjælpe os med værdifuld dataindsigt og viden om klubbens fans.

Selvom man er en fodboldklub med over 132 års historie, er der mange gode grunde til at se frem mod en digital og databaseret fremtid, og derfor har OB indgået et samarbejde med KMD om dataindsamling og analyse.

Hos KMD er der ingen tvivl om, at data vil forandre sportsverdenen de kommende år. Derfor skal KMD hjælpe OB med at styrke dataanvendelsen og sikre, at data bliver en naturlig del af det daglige arbejde på flere niveauer i klubben.

 - I første omgang skal vi med afsæt i data fra billetsalg og adfærd rådgive OB, så de bedre forstår deres tilskueres interesser. Det kan give inspiration til nye tilbud og aktiviteter målrettet forskellige fangrupper på stadion, siger Christian Binggeli-Winter, direktør for data og analyse i KMD.

KMD skal blandt andet hjælpe OB med at kortlægge hvilke typer af data, som vil være de mest værdifulde, og samtidigt rådgive klubben om at få dataanalyse integreret i hele organisationen. Efter den indledende fase vil de to parter løbende sparre om at videreudvikle dataanvendelsen.

 - Samarbejdet med KMD skal gøre os klogere på vores fans og deres behov, så vi gennem databaserede indsigter kan skræddersy tilbud og muligheder, der passer til de enkelte fansegmenter. Målet med samarbejdet er at kunne forbedre stadionoplevelsen for de mange forskellige fodboldfans, der kamp efter kamp gæster Nature Energy Park, siger Jack Jørgensen, kommerciel chef i OB.