Fællebillede_Odense_2

14.12.2022 13:20

I OB arbejder vi hver dag på at udvikle og dygtiggøre talenter - både på og uden for banen - og derfor har vi nu indgået et nyt og spændende partnerskab med Royalties, som skaber fremtidens kulturpersonligheder.

Royalties er et skræddersyet talentforløb for fremtidens kulturiværksættere, musikbrancheaktører og artister, og derfor er et samarbejde med OB helt oplagt for begge parter.

I OB vil vi nemlig gerne tage ansvar for byens udvikling, og ligesom vi arbejder med talenter på banen, arbejder vi også med talenter udenfor banen, så vi kan være med til at skabe fremtidens kulturbegivenheder.

- Vi har store forventninger til vores nye partnerskab, og vi tror på, at vi kan bidrage med vores erfaring og kompetencer indenfor events i udviklingen af de mange unge, spirende, fynske kulturtalenter, siger Jack Jørgensen, der er kommerciel chef i OB, og fortsætter: 

- Vi har en klar ambition om at skabe Danmarks bedste stadionoplevelse, og den ambition tager Royalties nu del i at forløse. Som en del af samarbejdet vil Royalties blandt andet hjælpe med at videreudvikle fanrejsen til vores hjemmekampe, så vi i fællesskab kan skabe endnu bedre rammer omkring OB’s hjemmekampe på Nature Energy Park. 

Royalties får nemlig mulighed for at arbejde med en konkret case, hvor viden og læring bliver omsat til praksis, og hvor krydsfeltet mellem kultur og erhvervsliv konkretiseres og styrkes, når talenterne slippes fri med en “take over” på en udvalgt hjemmekamp i foråret 2023. Derfor vækker samarbejdet også stor glæde hos Royalties: 

- Hele formålet med Royalties er at skabe kulturelt levende byer, og det projekt kan kun lykkes i samarbejde med det lokale erhvervsliv. Derfor er vi enormt glade for at have OB med ombord. Udover at vores deltagere får vigtige erfaringer og udvidet deres netværk i arbejdet, er det for os det perfekte eksempel på, hvordan en stor, lokal aktør både kan understøtte det kulturelle vækstlag og samtidig få værdi af de unges fremsyn og kreativitet, siger Anders Brogaard, der er projektchef for Royalties.

Royalties Odense er en genfødsel af Odense Makers (2016-2019), og selvom navnet og farverne er nye, er formålet det samme; at inspirere og klæde unge odenseanere og fynboer på til at arbejde professionelt med kultur, events og iværksætteri. Forløbet byder på viden og konkrete redskaber fra branchens dygtigste personer – om alt fra projektledelse, kommunikation og partnerskaber til jura, økonomi og forretningsudvikling.

Forløbet løber fra november til maj 2023, og holdet består af 27 unge, kreative ildsjæle (19-35 år), der tæller en divers gruppe af eventmagere, filmskabere, performere, artister, projektledere og meget andet. Deltagerne har ansøgt om en plads på forløbet og er blevet udvalgt på baggrund af gåpåmod, erfaringer og lysten til at blive en del af et fællesskab med andre entreprenante unge.

Royalties har over 12 år udklækket mere end 400 talenter i København, Odense og Esbjerg; personer der i dag besidder betydelige stillinger i kultur- og erhvervsliv.

Projektet er finansieret af Albani Fonden og har Anarkist, Kulturmaskinen og Odense Iværksætterfestival som øvrige partnere.