OBK04913

15.09.2022 09:42

Sidste sommer præsenterede vi en ny strategi, der ser frem mod 2026 med en række ambitiøse kommercielle mål, og i arbejdet for at nå dem, har vi netop ansat Jakob Munk Matthiesen som ny Partnership Activation Manager.

Da vi sidste sommer præsenterede klubbens fremtidige retning, var det med en række sportslige målsætninger omhandlende blandt andet spillestil, talentudvikling og sammenhængskraft, men strategien indebærer også et øget fokus på OB som et kommercielt produkt.

- Odense Boldklub vokser igennem opbakningen fra en stødt stigende fanskare, og det samme gør interessen for vores brand. Da vi sidste sommer præsenterede klubbens fremtidige retning, var det blandt andet med nogle ambitiøse målsætninger om at skabe en bæredygtig fodboldklub, som samtidigt er blandt Superligaens bedste udbydere af kommercielle partnerskaber og brandaktivering, siger Claus Madsen, der er salgschef i OB.

I OB arbejder vi konstant for at udvikle os selv, vores brand og fællesskab med vores mange kommercielle samarbejdspartnere. Dette skal blandt andet ske ved at øge den kommercielle vækst med knap 10 millioner kroner, og for at komme derhen investeres der nu også i nyt personale.

- Vi skal løfte relationen mellem vores vigtigste interessenter, som er vores fans og sponsorer. Arbejdet med partnerskaber skal styrke oplevelserne med OB som fans, men det skal også styrke værdifællesskabet mellem vores eget brand og de kommercielle partneres brandværdier.

For at styrke vores position på markedet og for at sætte yderligere skub i den positive udvikling, ønsker vi at øge interaktionen mellem fans og partnere, og derfor er vi glade for, at vi nu har ansat Jakob Munk Matthiesen som ny Partnership Activation Manager. I OB skal Jakob hjælpe klubben med at bygge stærke og bæredygtige partnerskaber til fremtiden.  

- Vi er rigtig glade for at byde Jakob velkommen som en af striberne. Trods sin unge alder kommer Jakob med god erfaring fra branchen, hvor han blandt andet har beskæftiget sig med brandaktivering hos Dentsu i København. Hans opgave bliver nu at bygge videre på det arbejde, der allerede er startet med vores ambition om at være blandt Superligaens bedste til at facilitere og udvikle kommercielle værdifællesskaber, siger Claus Madsen.

I OB vil Jakob Munk Matthiesen arbejde med et af Syddanmarks allerstørste brands, når han skal udvikle og eksekvere projekter, aktiviteter og events for vores partnervirksomheder. Han vil desuden hjælpe med at aktivere klubbens sponsorer gennem fan-appen, der netop er downloadet af mere end 15.000 personer.