Frigaard

17.02.2020 08:57

OB har i samarbejde med Tanken 16, Converzion og CoWorking startet et innovativt samarbejde, der under navnet, STARTOB, skal hjælpe til at udvikle og dyrke de fynske startups.

Initiativet skal hjælpe til at bringe ny viden og inspiration for start ups og eksisterende virksomheder gennem samarbejde, investeringer og involvering i bestyrelsesarbejde eller advisory boards, og da Fyns største erhvervsnetværk faciliteres gennem Odense Boldklub, var koblingen klar.

- Der er store forskelle mellem en ung start up og en stor, succesfuld virksomhed, og ofte mødes de ikke fagligt og professionelt, men ved at bringe dem sammen til en fornøjelig, uformel setting som en OB-kamp, får man bragt nye mennesker sammen, som i fællesskab kan skabe nye synergier og muligheder på tværs til sikring af fortsat vækst og udvikling, siger Kasper Laursen, partner i Converzion.

Gennem det nye samarbejde vil der til en række af OB’s hjemmekampe etableres Business Tables, hvor fem start ups møder fem erfarne erhvervsledere til gensidig information og inspiration om mulige samarbejdsflader.

- De start ups, som jeg er engageret i, har haft stor gavn af at inddrage andre virksomheder og eksperter i deres udvikling. Succesfulde erhvervsfolk har ofte viden, kontakter, netværk og løsninger, som kan bruges, og lokale investorer har udover risikovillig kapital også viden om skalering, vækst og internationalisering, siger Torben Frigaard, bestyrelsesformand i Converzion.

Tanken 16 er et univers for start ups og investorer, der ejes og drives af TPC Management, Converzion og Nørgaard Kommunikation, og samarbejdet betyder samtidigt, at Tanken 16 bliver ny Partnersponsor i OB

- Vi har igennem et år skabt et helt unikt miljø med mange konkrete løsninger og værktøjer for start ups. Vi har vist, hvordan der kan skabes vækst og udvikling for start ups, og hvordan erfarne erhvervsfolk og investorer kan bidrage til skaleringen. Tanken 16 intensiverer dette arbejde i foråret og ser store muligheder i samarbejdet med OB omkring STARTOB, siger Susan Nørgaard fra Nørgaard Kommunikation.

I OB ser man også frem til samarbejdet, der skal være med til at understrege, at erhvervsnetværket i OB ikke blot er øens største netværk, men det er også det bedste.

- I Odense Boldklub er vi glad for at kunne give noget tilbage til byen og øen, der siden 1887 har støttet klubben, og dette er en ny måde for os at engagere os i lokalmiljøet. Vi håber derfor, at STARTOB kan være med til at skabe vækst og øget forretning for det fynske erhvervsliv, siger salgschef i OB, Claus Madsen.

For at sikre fortsat vækst og innovation på Fyn, er det netop initiativer som dette, der skal til, siger Johnny Killerup, direktør i Converzion:

- Fremtidens erhvervsliv bygges på fortsat innovation, kreativitet og vækst i såvel nye som eksisterende virksomheder, og jo bedre vækstbetingelser vi kan sikre, jo større chance for succes. Tanken 16 har særlig fokus på nye, innovative start ups som har stort vækst- og skaleringspotentiale, og med STARTOB giver vi dem en unik mulighed for at netværke og blive inspireret og lære af succesfulde fynske virksomheder.

STARTOB skydes i gang i forbindelse med OB – Esbjerg fB den 22. marts, hvor det første Business Table vil blive afholdt.